Hatibei's music blog

以前は写真ブログでしたが、最近はもっぱら音楽の話題です。

葉桜

イメージ 1

イメージ 2

雨の朝だった茨城県南部ですが、雨はやみ、午後は晴れ間もでそうです。

この前まで満開だった桜はほんの少し花が残っているものの、

すっかり葉桜になりました。


「木の葉は緑 (Leaves That Are Green)」

というサイモンとガーファンクルの歌がありました。

http://www.youtube.com/watch?v=y1Bl4BnU_NI

でもこの歌、緑の葉っぱが茶色に変色して枯れて、

掌の中でこなごなになってしまう歌なんですね。

歌のタイトルに反して? 出会いをくり返しても

「さよならだけが人生だ」ってな感じの歌なのかな?


歌詞を付けておきます。

I was twenty-one years when I wrote this song
I'm twenty-two now but I won't be for long
Time hurries on
And the leaves that are green turn to brown
And they wither with the wind
And they crumble in your hand

Once my heart was filled with the love of a girl
I held her close but she faded in the night
Like a poem I meant to write
And the leaves that are green turn to brown
And they wither in the wind
And they crumble in your hand

I threw a pebble in a brook
And watched the ripples run away
And they never made a sound
And the leaves that are green turn to brown
And they wither with the wind
And they crumble in your hand

Hello, hello, hello, hello
Goodbye, goodbye, goodbye, goodbye
That's all there is
And the leaves that are green turn to brown